Roermond, 14 november 2013 | Jan Jansen, eigenaar Transcargo: “Al een kwart eeuw is Transcargo BV uw partner in internationale expeditie, op- en overslag en value added logistics. En dat is, zeker in deze turbulente economische tijd, best iets om trots op te zijn. Daarom presenteren wij deze special edition van onze nieuwsbrief. Hierin leest u hoe onze medewerkers de afgelopen jaren, het heden en de toekomst ervaren. Op naar de volgende 25 jaar!”
Wim Ramaekers - Sales
“Transcargo kenmerkt zich door een persoonlijke benadering van onze klanten waarin de wens van de klant altijd voorop staat. De werkwijze van Transcargo is de laatste jaren veranderd doordat de automatisering een grote vlucht heeft genomen. Dit heeft geresulteerd in vereenvoudigde werkprocedures en minder handelingen. Ook is het hierdoor eenvoudiger geworden om de status van een zending beter te volgen. Tevens kunnen we nu sneller over alle benodigde managementinformatie beschikken. De strategie voor de komende jaren is: consolidatie en uitbreiding van de bestaande klantenkring en een verdere uitbouw van onze diensten naar en van alle landen, niet alleen binnen Europa, maar ook daarbuiten. Transcargo biedt mij de mogelijkheden om mijn persoonlijke ambities waar te maken, met name op het gebied van organisatie, sales, automatisering en marketing.”
Harry Reijnders - Planning
“Door de jaren heen is ons werkgebied veranderd. In het verleden was (omgeving) Roermond altijd het start- of eindpunt van een rit. Nu zie ik steeds vaker dat we bijvoorbeeld van Polen naar Spanje rijden of van Roemenië naar Tsjechië. Klanten hebben steeds vaker aanvullende eisen op het gebied van equipment. Ook komt er meer tijdsdruk op een zending te staan, zowel op deel- als complete partijen. Sinds vorig jaar ben ik begonnen met het regelmatig inzetten van sprinters voor kleine zendingen. Dit is iets dat we in ‘t verleden bij Transcargo nooit deden. Elke medewerker heeft een aantal “vaste” klanten. Dit schept een band tussen onze mensen en de klant. Deze band is vaak minstens net zo belangrijk als het puur zakelijke contact. Het is van belang om vervoerders aan je te binden. De afspraken die ik met een klant maak moet de vervoerder voor ons uitvoeren. Hij moet onze beloftes waarmaken. Behalve met de charters hebben we ook goede relaties met een aantal vaste vervoerders waar we altijd een beroep op kunnen doen. Transcargo betekent voor mij: een goede werkgever, goed werkklimaat en goede collega’s. Werken in een klein team zoals bij Transcargo is veel persoonlijker en directer als bij een grote firma. Vrijheid van zelfstandig werken en toch in n team bezig zijn.
Ruud Palmen - Warehouse
“Door de jaren heen hebben we een verandering doorgemaakt op de werkvloer. Alle werknemers kunnen de diverse taken uitvoeren. Hierdoor beschikken wij over een grote flexibiliteit die wij kunnen bieden aan onze klanten. We vormen een hecht team! Door de toegenomen automatisering kunnen klanten op elk uur van de dag hun eigen voorraden inzien. Dit kon vroeger niet. Toentertijd kregen klanten één keer per week een mail of een lijst met de voorraad van dat moment. Men kan nu veel directer op de eigen voorraden inspelen. Klanten zijn door de crisis kritischer geworden. Toch slagen we er in om de meeste klanten van vroeger te behouden. Ook zien we dat ‘oude’ klanten terugkeren bij Transcargo. De ADR opslag gaat nieuwe kansen bieden m.b.t. op- en overslag voor nieuwe klanten. Het is ook een aanvulling voor klanten waar we al jaren mee samenwerken. Transcargo is een familiebedrijf waarbij een ieder weet wat we aan elkaar hebben. Deze verhouding schept een prettige werksfeer. Dit wil niet zeggen dat we altijd op 1 lijn zitten. Echter Transcargo luistert altijd naar de mening van de werknemers.”
Rik Verheesen - Financiën
“Op het gebied van automatisering zie ik dat er de laatste jaren veel veranderd is. Tegenwoordig kunnen veel bedrijven niet meer zonder een goede automatisering. Door de jaren heen zie je dat de ontwikkelingen zich steeds uitbreiden. Transcargo maakt al vele jaren gebruik van custom made software. Deze software kunnen we aanpassen naar onze eigen wensen en/of de wensen van onze klant. Vanwege de rapporten die we kunnen raadplegen middels deze systemen wordt ons een gedeelte van het werk uit handen genomen. Vanaf april 2003 ben ik bij werkzaam voor Transcargo. Ik heb gezien dat op het automatiseringsgebied er een flinke stap vooruit is gemaakt. Verder zijn bij Transcargo de lijnen kort, waardoor men snel in staat is te handelen. Bij mijn dagelijks werk als debiteurenbeheer en facturatie is het van belang dat hier kort op wordt gezeten, zodat er op tijd betaald wordt en facturen zo snel mogelijk gemaakt worden. We willen tenslotte toch allemaal op tijd betaald worden. Mijn positieve instelling en interesse in het werk dragen hier aan bij.”
Terug naar het overzicht